İyilik İçin Sanat Derneği

460. Sanat Buluşması

460.Sanat buluşmamızda İstanbul Ekslibris Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Türkiye’de ilk Ekslibris Müzesi, 2008 yılında İstanbul’da Prof. Dr. Süleyman Saim Tekcan’ın himayesi ile İMOGA Grafik Sanatlar Müzesi bünyesinde kurulmuştur. Daha sonra İMOGA’dan çıkarılan ekslibris koleksiyonu, İstinye Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hasip Pektaş’ın ofisinde uzun süre korunmuştur. Dünyadaki 10 müzeden biri olarak kurulan İstanbul …

459.Sanat Buluşması

459.Sanat buluşmamızda sanatçı Mahmut Celayir’in atölyesini ziyaret ediyoruz. Mahmut Celayir (d.1951 Bingöl), İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda (1972-76) sanat eğitimini tamamladı. 1986-2010 yıllarında Almanya’da sanat çalışmalarına devam etti. Yurt içi ve yurt dışı müzelerde ve koleksiyonlarda yapıtları bulunmaktadır. Mahmut Celayir bir yandan Türkiye Sanat Tarihi’nin belleğine sadık kalırken, Post-Modern süreçte manzaranın başka işlevler …

458. Sanat Buluşması

458.Sanat buluşmamızda Cibali semtinde, 11. Yüzyıl Bizans Kilisesi’nden dönüştürülmüş Gül Cami ile karşılıklı olarak konumlanan Küçük Mustafa Paşa Hamamı’nı ziyaret ediyoruz. Mahalle ve hamam, adını, ‘Kara’ lakabıyla da anılan Küçük Mustafa Paşa’dan alır. Küçük Mustafa Paşa Hamamı 882 (1477) tarihli vakfiyesinde geçmekte olup, Küçük Mustafa Paşa’nın, Bursa’nın Pazarcık kasabasındaki cami, mektep ve imaretine vakfedilmiştir. Özgün …

457.Sanat Buluşması

457.Sanat buluşmamızda 20. yüzyıl İstanbul sivil mimarisini yansıtan önemli örneklerinden biri olan Bolulu Habib Bey Konağı’nı, bilinen adıyla Bulgur Palas’ı ziyaret ediyoruz. Mehmet Habib Bey 1878’de Bolu’da açar gözlerini dünyaya. Harbiye’yi bitirdikten sonra topçu subayı olarak Manastır’a gönderilir. Burada İttihat ve Terakki ile tanışır. Selanik’teki gizli yemin töreninin ardından örgüte katılır. İttihat ve Terakki’nin yeni …

456. Sanat Buluşması

456.Sanat buluşmamızda Türk grafik sanatının duayenlerinden, hattat ve cilt sanatçısı Prof. Emin Barın(1913-1987)’ın eserlerini Artİstanbul Feshane’de ziyaret ediyoruz. Emin Barın, 1913’te Bolu’da, ilmiye sınıfına mensup bir ailede dünyaya geldi. İlk ve ortaokulu Bolu’da okudu, 1928-1932 arasındaysa İstanbul’daki Yüksek Muallim Mektebi’nde eğitim gördü; kısa bir süre de öğretmenlik yaptı. 1934-1936 arasında Ankara’daki Gazi Eğitim Enstitüsü’nün Resim-İş …

455.Sanat Buluşması

455.Sanat buluşmamızda İstanbul endüstri mirasının önemli yapılarından Çubuklu Silolar’ı ziyaret ediyoruz. Siloların bulunduğu bölge, 19. yüzyıl sonlarında şehrin artan enerji ihtiyacını karşılamak üzere sanayi yapılarına açılmıştır. 1930’lardan itibaren ise özel petrol firmaları tarafından depolama alanı olarak kullanılmış; bu amaçla bölgeye farklı dönemlerde farklı büyüklüklerdeki silo yapıları yerleştirilmiştir. Dünya genelinde endüstriyel depolama yapıları olarak tanımlanan silolar, …

454. Sanat Buluşması

454.Sanat buluşmamızda “Gardrobunuz Sanat Eserinizdir” mottosuyla, Moda tasarımcısı ve sanatsever Siren Ertan’ı ziyaret ediyoruz. Siren Ertan, 1971 yılında İzmir’de doğdu. Çocukluğundan beri sanat, moda ve dekorasyon gibi görsel alanlara çok büyük ilgisi vardı. Üniversite eğitimini de Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Tasarımı bölümünde aldı. Profesyonel iş hayatı için taşındığı İstanbul’da geçirdiği bir kaç …

453. Sanat Buluşması

453.Sanat buluşmamızda sanat tutkunlarının her yıl heyecanla beklediği Artweeks İstanbul’un 9. Edisyonunu ziyaret ediyoruz. Bilgili Holding ev sahipliğinde, 20-28 Nisan tarihleri arasında, UBS ana sponsorluğunda The Ritz-Carlton Residences, İstanbul B Blok’ta gerçekleşecek olan Artweeks İstanbul, farklı disiplinlerden sanatçıları, koleksiyonerleri ve sanat tutkunlarını bir araya getiriyor. Bilgili Sanat ve Sabiha Kurtulmuş tarafından düzenlenen etkinlik her yıl …

452. Sanat Buluşması

452.Sanat buluşmamızda Venedik Bienali’ni ziyaret ediyoruz. 60. Uluslararası Sanat Sergisi 20 Nisan-24 Kasım 2024 tarihleri arasında gerçekleştiriliyor. São Paulo merkezli küratörü Adriano Pedrosa, bu edisyonun her zamankinden daha güncel olacağını ve straniero (yabancı ya da dışarıdan gelen) figürü üzerinden ekonomik ve sosyopolitik meselelere değineceğini söylüyor. Pedrosa, bu marjinal izleyici fikrinin, sıklıkla zulüm gören ya da …